Computing Services availability during CERN annual closure 2011
(French version follows)
Please remember to shutdown and power off any equipment in your office that is not required during the annual closure.
Most of the services provided by the IT Department - including WLCG production services - will remain available during the CERN annual closure. No interruptions are scheduled but in case of failure, the restoration of services cannot be guaranteed.
Problems will be dealt with on a best effort basis only. However, please note:
- Experts should be reachable to start investigations on the following services within about half a day except around Christmas Eve and Christmas Day (24 and 25 December) and New Year's Eve and New Year's Day (31 December and 1 January) -- Databases, Linux, Mail, Printing, Telecom, Web, Windows & Windows Terminal Services, Account Management, Castor, Indico, Inspire, Invenio, Grid (SAM, Gridview, Nagios, messaging), and the room booking system, Incidents will be documented at http://cern.ch/itssb.
- All network and telecom services will run as usual, the first-line support will operate normally, but no change requiring a human intervention will be possible.
- The backup service will remain operational, but backups cannot be guaranteed and file restores may not be possible.
- For the Castor service, damaged tapes will not be processed.
Please note that
- The operator service where urgent problems may be addressed will be maintained throughout and can be reached at 75011 or Email: computer.operations@cern.ch.
- Potential computer security incidents should be reported to Computer.Security@cern.ch or 70500 as usual.
- The Service Desk will be closed but through 77777 the calls will be redirected to the appropriate support groups.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Disponibilité des Services Informatiques pendant la fermeture annuelle 2011 du CERN
Merci de ne pas oublier d’arrêter et d’éteindre tout appareil électrique de votre bureau qui ne sera pas utilisé pendant la fermeture annuelle.
La plupart des services fournis par le département IT - y compris les services de production WLCG - restera disponible pendant la fermeture annuelle du CERN. Aucune interruption n’est prévue, mais en cas de panne, la restauration des services ne pourra être garantie.
Les problèmes seront traités du mieux possible. Toutefois, veuillez noter:
- Les experts devraient être joignables afin de commencer toutes investigations sur les services suivants dans la demi-journée, sauf autour de Noël et du Jour de Noël (24 et 25 Décembre) et de la Saint-Sylvestre ainsi que le Jour de l'An (31 Décembre et le 1er Janvier) - Bases de données , Linux, Mail, Impression, Telecom, Web, Windows et Windows Terminal Services, Gestion des comptes, Castor, Indico, Inspire, Invenio, Grid (SAM, GridView, Nagios, messagerie), et le système de réservation des salles. Les incidents seront répertoriés sur http://cern.ch/itssb.
- Tous les services réseaux et télécommunications fonctionneront comme d'habitude, le support de première ligne marchera normalement, mais les changements nécessitant une intervention humaine ne seront pas possible.
- Le service de sauvegarde restera opérationnel, mais les sauvegardes ne pourront pas être garanties et la restauration de fichiers ne sera pas possible.
- Pour le service Castor, les bandes endommagées ne seront pas traitées.
Veuillez noter que:
- Une permanence sera assurée et accessible au numéro de téléphone 75011 ou par courrier électronique à computer.operations@cern.ch où les problèmes urgents pourront être signalés.
- Les Incidents potentiels de sécurité informatique devront être signalés au Computer.Security@cern.ch ou 70500 comme d'habitude.
- Le Service Desk sera fermé mais via le 77777, les appels seront redirigés vers les groupes de support appropriés.
Submitted by Nicole Cremel on December 16, 2011 - 4:41pm